Search

.com Forum · Swedish Forum

Replies in this thread : 9

Author Topic : Valpar
 Searover
Basic User
Posts : 71

System.__ComObject
1/9/2004 5:22:21 AM reply with quote send message to Searover Object to Post   

Nu har jag min första kull med valpar och jag undrar hur länge det tar innan man ser hur det blir som färdiga? Hur många dagar? Föds de alltid med 10 på allting eller hur stora variationer brukar det vara? Spelar det någon roll att de föds så? Hur mycket kan det ändras? Hur mycket som helst antar jag, för de här valparna kommer nog inte att bli så bra, men men har ju alltid lite bråttom i början wink ;)
 Searover
Basic User
Posts : 71

Basic User
1/9/2004 5:51:38 AM reply with quote send message to Searover Object to Post

Kan jag förresten skicka mamma till ett evigt hem direkt när valparna är födda eller måste man vänta några dagar?
 MultipleCrown
Basic User
Posts : 212

Basic User
1/9/2004 3:01:32 PM reply with quote send message to MultipleCrown Object to Post

Hei ! Det tar en 10 - 11 dager før hundens nummer. De kan forandre seg mye. Vet ikke noe om hvor lenge du må vente før du FH moren, kanskje du bør spørre på nybegynner forumet? Der får man ihvertfall svar veldig raskt happy :)

Ha en flott dag!

 Searover
Basic User
Posts : 71

Basic User
1/10/2004 5:07:27 AM reply with quote send message to Searover Object to Post

Roligare och enklare att messa lite på svenska!!razz :p
 MammaMangorin
Basic User
Forum Moderator
Posts : 211

Basic User Forum Moderator
1/14/2004 4:24:07 PM reply with quote send message to MammaMangorin Object to Post

Vad jag vet så får vi "vanliga" medlemmar bara ha en endaste kull med valpar och inga fler föränns man blir prenium/betalande medlem...
 Searover
Basic User
Posts : 71

Basic User
1/15/2004 7:52:53 AM reply with quote send message to Searover Object to Post

Jag blev faktiskt så frustrerad direkt så jag betalde. Det gick på 37:- för en månad och det tyckte jag att det var värt. Tog det av godispengarna... Godis är onyttigt, eller hur? wink ;) Eller som ett paket cigaretter och jag röker inte! laugh :D
 Kelpie Lover Kennels
Basic User
Posts : 23

Basic User
6/11/2006 9:51:39 PM reply with quote send message to Kelpie Lover Kennels Object to Post

I am soooooooooooooooooo confused!sad :(
 Rumor Dobes
Basic User
Posts : 1,000+

Basic User
6/11/2006 10:02:08 PM reply with quote send message to Rumor Dobes Object to Post

hint hint this is the swedish forum they can speak swedish and do noy have to translate if they do not wish to.
 Tiriltoppen
Basic User
Posts : 418

Basic User
7/14/2006 5:54:59 PM reply with quote send message to Tiriltoppen Object to Post

quote
posted by Searover
Nu har jag min första kull med valpar och jag undrar hur länge det tar innan man ser hur det blir som färdiga? Hur många dagar? Föds de alltid med 10 på allting eller hur stora variationer brukar det vara? Spelar det någon roll att de föds så? Hur mycket kan det ändras? Hur mycket som helst antar jag, för de här valparna kommer nog inte att bli så bra, men men har ju alltid lite bråttom i början wink ;)
Du ser kvaliteten på valpene når de er rundt 10-11 dager. De kan endres ganske mye opp og ned, så du får vente med tålmodighet happy :)
Du kan FH moren med en gang.

Replies in this thread : 9

Post Reply

 



Did you know?
A conformation dog show is not a comparison of one dog to another but a comparison of each dog to a judge's mental image of the ideal breed type as outlined in the individual breed's breed standard.