Search

.com Forum · Swedish Forum

Replies in this thread : 9

Author Topic : Namn
 MammaMangorin
Basic User
Forum Moderator
Posts : 211

System.__ComObject Forum Moderator
6/23/2003 3:45:03 PM reply with quote send message to MammaMangorin Object to Post   

Hur döper ni valparna?? Jag döpte min senaste chow chow kull efter namn på C och springer kullen fick alla heta på L...
Setter uppfödarnamnet framför det riktiga namnet såklart....
 whippenet
Basic User
Posts : 47

Basic User
6/23/2003 3:53:28 PM reply with quote send message to whippenet Object to Post

går in på SKK:s hunddata wink ;)razz :p osså hittar jag på egna.
kennelnamnet har jag ju såklart gjort självwink ;)happy :)
 Whippet
Basic User
Posts : 45

Basic User
6/24/2003 12:58:58 PM reply with quote send message to Whippet Object to Post

I min andra kull hade jag ett Artist-tema som innehöll "The". Ex. The Rasmus, The BeeGees, The Beatles osv. happy :)

Första kullen hade ett "White"-tema. Ex. White Cloud, White Sky, White Moon osv.
 Kennel Xciting
Basic User
Forum Moderator
Posts : 106

Basic User Forum Moderator
6/24/2003 2:45:39 PM reply with quote send message to Kennel Xciting Object to Post

quote
posted by whippenet
går in på SKK:s hunddata wink ;)razz :p osså hittar jag på egna.
kennelnamnet har jag ju såklart gjort självwink ;)happy :)

letar oxå på skk hunddata
 ylvapylva
Basic User
Posts : 15

Basic User
6/24/2003 3:19:17 PM reply with quote send message to ylvapylva Object to Post

När mina valpar komemr ska jag döpa dem efter metalband, iaf första kullen!! Sedan kommer jag att sätta mitt blivande kennelnamn framför!
 Kennel Xciting
Basic User
Forum Moderator
Posts : 106

Basic User Forum Moderator
6/24/2003 3:40:36 PM reply with quote send message to Kennel Xciting Object to Post

quote
posted by ylvapylva
När mina valpar komemr ska jag döpa dem efter metalband, iaf första kullen!! Sedan kommer jag att sätta mitt blivande kennelnamn framför!
vad är ditt kennelnamn? nyfiken
 MammaMangorin
Basic User
Forum Moderator
Posts : 211

Basic User Forum Moderator
6/25/2003 3:27:44 PM reply with quote send message to MammaMangorin Object to Post

Har fått en ny afghan kull nu happy :)
 ylvapylva
Basic User
Posts : 15

Basic User
6/26/2003 10:40:05 AM reply with quote send message to ylvapylva Object to Post

quote
posted by Kennel Xciting
quote
posted by ylvapylva
När mina valpar komemr ska jag döpa dem efter metalband, iaf första kullen!! Sedan kommer jag att sätta mitt blivande kennelnamn framför!
vad är ditt kennelnamn? nyfiken

`Jag har ingen aning om vars hjag fått det ifrån, men men. Skogstrolletrazz :pwink ;)wink ;)razz :p så det blir typ SkoksTrollets Iron Maidenrazz :p
 Bellona
Basic User
Posts : 12

Basic User
6/26/2003 3:37:59 PM reply with quote send message to Bellona Object to Post

Jag har ännu inte fått några valpkullar, men jag har ett sätt jag tror jag ska döpa dem på..: Såhär:

Kennelnamn Namn Kullbokstav

Om vi tex säger att mitt kennelnamn är Bellona, valpens namn är Pluto och den föds i min första kull, som alltså blir kull A så blir valpens hela namn Bellona´s Pluto A.
Men jag vet inte riktigt.. :P

Tycker ni det är ett bra system?
 MammaMangorin
Basic User
Forum Moderator
Posts : 211

Basic User Forum Moderator
6/26/2003 3:50:19 PM reply with quote send message to MammaMangorin Object to Post

Jodå happy :)

Den här afghan kullen fick heta på A, säljer de hundar som får fula namn (ursh så grym jag är shocked 8O ) Så den här gången fick Ann, Anna och Arnie flytta eller iafl har 2 av de flyttat.. De andra två fick heta Annie och Anatacia

Replies in this thread : 9

Post Reply

 



Did you know?
A specialty show may be regional or national. A "Best in Show" win at a national specialty show is tremendously prestigious, indicating that the winning dog or bitch triumphed at a contest which attracted entries from the most serious fanciers of that breed in the country or continent. Some specialty shows attract international entries.